#576 – Brian Friend & John Young | Hot Topics CrossFit Debate Pt. 1

Listen now

Caleb Beaver (00:00):

This is okay.

Sevan Matossian (00:02):

Hey, I’m more like, oh, you mean his address? Darien’s yeah, we sent him shit before. I, I think we have it. I, Justin,

Caleb Beaver (00:09):

That we needed an address from

Sevan Matossian (00:10):

Then. Yeah. You wanna text him and ask him? Yeah,

Caleb Beaver (00:14):

I’ll ask

Sevan Matossian (00:14):

Him. Hey guys, I wanna show you something here real quick. Before we start the show. This is by the way, this is gonna be insane show. I don’t know who, who thought is, is your idea, Brian? Nope. Oh shit, Brian. Uh, John’s got backup. Is that fair two on one’s? Uh, this is your idea, Brian. No, John Youngs.

Brian Friend (00:42):

Yeah. And she just brought him some secret steroid sauce. I

Sevan Matossian (00:45):

Think Savage. It was probably Adderall or something. That’s why I’m so strong. This

Brian Friend (00:50):

Is a, that was that covering the camera move. That’s what, uh, Ben ARD should have done back in 2017.

Sevan Matossian (00:55):

<laugh> I, oh shit. Uh, I wanna show you guys something here real quick. Has nothing to do with the show. I had posted that 14 million trees were cut down in Scotland, um, to make way for a wind farm. And I was making fun of that, like, oh, you good job. Uh, and, and then, and then someone in my family, super li uh, fact checked it and is like, well, actually those 14 million trees will be cut down over 20 years. And actually they’ll replant all the trees. And actually they’ve since 2000, um, 20 they’ve planted 270 million trees. I’m like, oh, or no. So since 2000, Scotland’s planted 272 million trees and I’m like, oh, wow. Wow. So then I did a little fact checking myself. Uh,

Brian Friend (01:42):

Oh,

Sevan Matossian (01:44):

I did a little fact checking myself when we come over here and at this United Kingdom, Scotland select a region, uh, website, which is, uh, about global forestation, which has way more credibility than any of the fact checkers. You can see that actually in totality, Scotland has lost 20% of its forest. When I mean lost, I mean, dudes cutting it down with axes and chainsaws and bulldozers since 2000. And that’s the thing. People are tricked. They’re like, well, they’ve planted 272 million trees since 2000. That still doesn’t mean shit. If we don’t know the net gain or net loss. So take your fact check and shove it up. Your,

Brian Friend (02:22):

This is a family member you’re talking to.

Sevan Matossian (02:24):

Yeah. It’s just, it’s just got yeah. Bingo fact check your fact check

Brian Friend (02:31):

<laugh> and that website is much more critical because credible, because you say so.

Sevan Matossian (02:35):

Yeah. Right, right. Thank you. Yes, no, uh, I ive FA when a fact check says something like we’ve planted 270, you’re trying to figure out whether there’s more trees or less trees and they just tell you how many they’ve planted. You have a, you have a, you have a problem. They’re, they’re trying to deceive you. We, it, it it’s relative to the totality of number of trees. So if there were a hundred million trees and we say we, um, planted 50 million and never mentioned that we cut down 200 million, I may walk with,

Brian Friend (03:04):

I’m just saying, you know, this is a, everyone will go to whatever website and say, look, look,

Sevan Matossian (03:08):

I

Brian Friend (03:09):

Know what you were doing and it’ll support whatever they want it to support.

Sevan Matossian (03:11):

Yeah. Well, I just, I didn’t do that. I just picked on the top, but this one’s called global forest watch. And you know, I don’t know.

Brian Friend (03:17):

And then you proclaimed it to be the most credible source.

Sevan Matossian (03:21):

Well, at least it shows it. It’s not that I’m not picking. I’m comparing apples to oranges and a, and I’m showing that

Brian Friend (03:27):

Apples. I’m just warming up for, for John, with you.

Sevan Matossian (03:30):

Okay. Fuck. You’re. You doesn’t have to actually fuck John. Hey,

John Young (03:34):

I got my notes. I’m ready to go, but

Mattew Souza (03:37):

Pay attention, John. He’s not gonna attack the argument. Just your sources. That’s my, so you gotta, you gotta be, you gotta be wise there. You gotta

Brian Friend (03:43):

Be wise. John, what, what is that shirt you’re wearing there?

Sevan Matossian (03:45):

Who invited

Brian Friend (03:46):

Jeff Rogan? I dunno. Why did you, uh, why didn’t you wear the one from this year’s qualified. Do you not sign up for it?

John Young (03:54):

I did not.

Brian Friend (03:55):

I was scouring the leaderboard. I thought you might be on there trying to get your place amongst the best.

John Young (03:59):

No, no. I’m doing the, the fittest experience. I’ve talked to my coach. I would’ve liked to do rogue, but my wife had a cycling race that weekend anyway. So it would’ve

Brian Friend (04:08):

Been, if you could follow the rules for the rogue invitational, you might have a chance to make, I

John Young (04:11):

Might have got in. Yeah.

Sevan Matossian (04:13):

I haven’t even, I haven’t even told a ch uh, joke yet. Jeff, you must watch a lot of shows buddy. To know that you must watch a lot of shows.

Mattew Souza (04:22):

Well, he does have an icon of just a little baby crying. So sounds like a little

Brian Friend (04:27):

Wine. So have you seen what’s going on with the rogue invitational leaderboard?

Sevan Matossian (04:30):

No, but I would like to, they’re actually doing well. You say

Brian Friend (04:35):

It’s, they’re two bad things about it. You

Sevan Matossian (04:36):

Say it’s terrible, but at least they’re making corrections.

Brian Friend (04:39):

I know, but this is the same thing that I would say to CrossFit. Right? It’s like make the corrections, hold the athletes accountable, but don’t just update the leaderboard randomly and sporadically say the leaderboard is not finalized. It’s pending review.

Sevan Matossian (04:52):

Oh yeah. We did

Brian Friend (04:52):

All the changes. Just post the final leaderboard and say, boom, all the changes are in. This is the final leaderboard because every day you wake up and it’s like, oh, where’s Scott te Lugo. Where’d mango needs go. Where did this person go? Where’d that person go? And you’re like, oh, they must not have followed the rules. But then the next day you wake up and they’re right back at the top of the leaderboard, say what is happening?

Sevan Matossian (05:13):

Yeah, there you, we were talking about that, that there, I, I, we were complimenting them, uh, that they were giving us a live updated leaderboard, but that there should be an asterisk, uh, leaderboard changing regularly.

Brian Friend (05:24):

It does say that the leaderboard is not finalized, but it does. Don’t just make all these sporadic changes. I mean, it’s good for guys like barbell spin guy. Who’s back in existence in the CrossFit world. Apparently that’s also in the chat here because he can post his little blurbs every once in a while, or, you know, updating the, uh, me see world on what’s going on there before I tell him, oh, his Instagram, I mean, this is a guy. I equate him to the Hiller of the written world where he

Sevan Matossian (05:50):

Just, oh, you hate, so you hate this guy too.

Brian Friend (05:52):

<laugh> no, everyone’s got their face. Everyone’s got their place. And I think he has a similar name to me actually, actually. But, uh, you know, he just he’ll see something it’s, it’s good. He has a catchy title. He puts it out there, but it’s a, it’s a incomplete story. It’s incomplete information. He doesn’t wait for it to finish before talking about it in this case, I’m not either because the world invitation was leader board, I think is just while I was SA very complimentary of them on the bottom line, uh, with Lauren the other day, in terms of the fact that they’re holding the line, I wish that they would like, it’s just, it’s really stressful for the athletes. They’re like, what is the athletes are messaging? What’s going on? Is this finalized? How do I know? When will it be finalized? And people are trying to make plans.

Brian Friend (06:29):

There’s other competition, organizers that wanna invite people to their competitions, but they wanna be respectful of the fact that those athletes will go to rogue. If they qualify they’re in a qualifying position, then they’re not, then they get invited. Then they’re back inside of there. And then they have to tell them, actually, I think I might actually have made rogue. I didn’t know that I thought three days ago I did yesterday. I did it today. I do. It’s not right. Make one adjustment, you know, review all the leader boards. I’d hear the penalties according to the rules and then say, boom, here’s the finalized leaderboard and congratulations to these qualifiers.

Sevan Matossian (07:00):

Uh, I man, you, you drank a lot of coffee this morning. You’re you’re, you’re succinct on point

Brian Friend (07:06):

10 hours of sleep.

Sevan Matossian (07:08):

You’re ready to fuck show. Hey, go back to that website. That’s a fucking dope website. Why don’t that’s what our website should look like. I think Instagram. No, no, no. Good. The barbell spin website is dope. Oh, that is, it is clean.

Brian Friend (07:22):

It’s

Sevan Matossian (07:22):

Clean. Oh, someone go to their website. I’m at their website. Their website is dope.

Brian Friend (07:26):

I really like that picture of, uh, all the name, the, the placards at the games. I don’t know who took that or where he got it, but I liked that picture a lot.

Sevan Matossian (07:34):

Um, go to, uh, can someone pull that up? Barb? Just go to barbell, spin.com. First of all, I, I don’t know anything about this guy, but I love his logo. I, he, the, the name of the website says it all. It’s a spin, right? Barbell spin. And uh, the first thing I noticed, I, don’t why don’t more people talk about how hot Tia to me is.

Brian Friend (07:54):

That’s the first thing you notice.

Sevan Matossian (07:56):

Yeah. Cuz she, I guess because she doesn’t post, uh, thirst picks. She’s cool. Uh, and then look at this site, this ISA, this is our site right here, dude, a fucking big photo and then just latest news. And then, and then, and then we just slowly, um, uh, as we grow the fucking Seon podcast empire, those are just articles. Oh look, it. He even gives me credit. I fucking love this guy. <laugh> uh, trust me, barbell. Spin. Bryan will not be coming on the show again. The way he talked about you. I apologize.

Brian Friend (08:32):

<laugh>

Sevan Matossian (08:33):

This is his last John you’re in trouble. This is Brian’s last Torah.

Brian Friend (08:37):

His name’s also Brian. He just posts by Brian. No last name.

Sevan Matossian (08:40):

Hey, and he’s a one man show he just fucking, just,

Brian Friend (08:44):

This is not sure. I, I think so. Um, he wasn’t, he wasn’t reporting for a while and then about a month ago or so he just started doing that again. I think it’s good.

Sevan Matossian (08:53):

You know who he is

Brian Friend (08:55):

Only by no, I’ve never met him or spoke to him.

Sevan Matossian (09:00):

God, that sucked what happened to Becky conman.

Brian Friend (09:04):

Oh God, don’t bring that

Sevan Matossian (09:05):

Up. Okay. Well, sorry. I’m just, I just see it in the news here. I really liked her.

Brian Friend (09:09):

Yeah. She was amazing.

Sevan Matossian (09:10):

And she was cool to talk to too. She was just a cool

Brian Friend (09:13):

Dude. Yeah. And what she’s choosing to do with her life and uh, you know, the opportunities she created were great.

Sevan Matossian (09:20):

All right. Why do you gotta bring that up?

Brian Friend (09:22):

You yeah,

Sevan Matossian (09:26):

The, the show, I don’t think there’s any way in hell we can get through these, but I wanna read you some of the fucking battles we’re gonna read this morning. What’s better for the sport parody or dominance. I don’t know what that means. They

Brian Friend (09:38):

Wanted to set the premise for the show.

Sevan Matossian (09:40):

Oh, please go ahead,

Brian Friend (09:41):

John. This is your idea.

John Young (09:43):

So, okay. So basically we came up with some topics that, uh, we like to debate all the time, just, uh, during the games or like, is these the conversations that you have with everybody that enjoys CrossFit or the sport of CrossFit, as far as who’s better here, who’s better there. And we’re just gonna kind of have a debate show where I have a take or Brian has a take and the other one has to take the other side and we’re gonna argue our takes. And then he, uh, who the public agrees with more

Sevan Matossian (10:15):

And you guys already know that you guys don’t agree with any of these.

Brian Friend (10:18):

We had a brief, a very brief conversation. Um, but we’ll try to, even if we do agree, we’ll try to present the argument for both sides,

John Young (10:27):

Right? Yeah. So if we do agree, it is the job of the other person to take the other side and make a case.

Brian Friend (10:35):

And this, this is a premise that goes back to, uh, you know, anyone who’s ever done like a high school debate team or club or anything like that, you know, you would be on the bus driving to someplace and someone would say, okay, here’s the topic. And then they’d say, boom, John, you have the pro Brian, you have the young and the idea or the con and <laugh> and the idea I love. Yeah. And the idea is that if you are really knowledgeable about the topic, you could argue either way,

Sevan Matossian (10:59):

Um, uh, SU is gone, oh, Caleb, can’t we just steal this Barb bell spin website. Can’t we just like hire, Hey SU can’t we just hire someone to SU can you hear me? Can we just steal this website? Can we just like where it says Barb bell spin, put the Sev on podcast and like, just <laugh> like, can,

Brian Friend (11:19):

It’s probably just a template of a, a

Sevan Matossian (11:20):

Website. Can’t someone just grab that and just,

Mattew Souza (11:22):

Yeah, well not we’ll, we’ll reference it over to our people and we’ll see how much they could just mock it up. Maybe they’ll just scale the whole thing. Exactly.

Sevan Matossian (11:29):

And maybe we could just buy that dude’s website. Can that dude come work for us so I can watch him and Brian fight. I just really like this. This is cool. And it’s got mal and Tia and Laura Hove, Hey, MA’s gonna be, uh, an American what MA’s gonna F okay. So that’s so, okay. I’m distracted. Uh, what is better for the sport parody or dominance? Meaning, uh, different champions or, or the Matt Fraser shit or in Tia shit or it changed every year, right?

John Young (12:04):

Yeah, yeah. Yeah. So basically what we had this year in the men’s side, where we did not know who was going to win until it happened, uh, versus Tia, when you know she’s going to win,

Sevan Matossian (12:16):

Uh, will Matt be the next Tia when Tia is gone, mal mal will ma be the next Tia when Tia’s gone. Well, maybe, maybe will ma be the next Tia, like before Tia’s gone. Do we know if Tia’s staying or going?

Brian Friend (12:29):

<laugh>

John Young (12:30):

She, she has given a lot of statements that make me think she’s retiring, but obviously until she does it, it’s not

Sevan Matossian (12:37):

Official. Didn’t Shane say, uh, seven sounds better than six.

John Young (12:43):

I think Tia said that.

Sevan Matossian (12:45):

I thought Shane posted on his Instagram Seon sounds better than six. You’re

Brian Friend (12:48):

Trying to get me going again. Seva

Sevan Matossian (12:50):

Can ner OWK and Borman, Borman. Carl Goodmanson

Sevan Matossian (12:57):

Ever beat Justin, Roman Ricky again. Oh, this just, this one’s Savage. I can’t wait to see how fucking Brian fucking <laugh> wiggles his way out of this one. This is between being a rock and a hard spot. Brian’s not gonna have to take a stance on that. I, I guarantee you that one, he is gonna like slip and slide. He’s going, there’s gonna be some of these that Brian’s not gonna be able to take a stance on we’re. We’re not gonna know after listening to him, to him talk for 20 minutes. What his position is, he’s caught between a rock and a hard spot, but you saw what do ER’s toast, huh? Hu. John, that’s it. I would like, he’s gonna, he’s just gonna become a regular on this show. Now.

John Young (13:35):

How old is he? 32.

Sevan Matossian (13:36):

He’s probably gonna replace Taylor herself or something.

John Young (13:40):

He’d probably get more views then.

Sevan Matossian (13:44):

Uh, is Tia really the best CrossFitter of all time or the citizen history that really does need to be talked about a little bit because it’s it’s it’s between, is it between her and rich? You’d say

John Young (13:55):

Matt.

Sevan Matossian (13:58):

Okay. Okay.

John Young (14:00):

Her, her rich and Matt. All three of them. Okay.

Sevan Matossian (14:03):

What if we can’t okay, fine. Uh, higher expectations. I don’t even know why we’re, uh, getting here. This is a great one too, but I don’t think we’ll ever make it down this far on the list. Just so have to be show too higher expectations for next year. Emma Carey coming outta brute Onika career coming outta. Who knows where maybe she’ll go back to underdogs athletics. Now that, uh, uh, Danielle, the bully Brandon’s gone and, uh, versus Olivia Eder. Wow. Hey, those are three new names on the leaderboard. Next year’s gonna be fucked for the girls too. What? A mess. This is gonna be a lot of jocking and then a conversation that I’ve never heard, talked about that in depth, which really needs to be talked about who is the fittest in Europe in 2023, lizard GI get your BOR grand Carl Goodmanson. And we should probably do the women too. We should probably figure out who the fittest woman is in Europe too, because with, uh,

Brian Friend (14:58):

Well, we know who it

Sevan Matossian (14:59):

Is. We do.

Brian Friend (15:00):

Yeah.

Sevan Matossian (15:00):

Annie.

Brian Friend (15:02):

Oh, if she comes back to individual still we, I think we know who it is.

Sevan Matossian (15:06):

Oh, you think it’s Gabrielle and Maga? That’s the answer? Everything in Europe.

Brian Friend (15:10):

No.

Sevan Matossian (15:10):

Who is

Brian Friend (15:11):

It? Laura HVA.

Sevan Matossian (15:12):

Oh, better than nanny.

Brian Friend (15:15):

Yeah.

Sevan Matossian (15:17):

Say so.

John Young (15:20):

<laugh> when is a, she

Brian Friend (15:21):

Say she beat last year and she’s 10 years younger.

Sevan Matossian (15:23):

Hey, listen, listen on the, uh, is she 10 years younger?

Brian Friend (15:26):

Maybe eight, nine,

Sevan Matossian (15:28):

Holy cow. How old is Laura?

Brian Friend (15:32):

24 or five. I’m never sure because of how the CrossFit games website does it. And I don’t have a list of all other birthdays.

John Young (15:40):

She says she’s 25, but

Sevan Matossian (15:41):

She’s a fucking kid.

John Young (15:43):

Give her take a year.

Sevan Matossian (15:45):

No wonder. She, no wonder when she’s not on the show. She’s so intimidated by me and act so weird. She’s scared of me shaking, like a leaf. I need to, I need to take a note of that. How young she is. I need to be nicer.

Brian Friend (15:57):

Mike Halpin. Yeah. I’ve made, I’ve drawn comparisons about rich being the MJ of CrossFit years ago, but it was only from a branding perspective in terms of basketball. He’s way more like bill Russell than anything else. That’s

John Young (16:07):

Exactly what I told Mike Halpin as well. Brian, like the fact player, I, I said more like the bill Russell.

Brian Friend (16:14):

Yeah. Fraser’s like will chamber

John Young (16:17):

No MJ all the way.

Sevan Matossian (16:19):

I, I, I’d also

Brian Friend (16:20):

Like to throw first center and a guard

Sevan Matossian (16:21):

I’d like also like to throw this, um, there’s a guy now in the 185 pound class in the UFC called Israel AAG. And he was saying that the reason why Michael Jordan is better than LeBron is because of the emo his emotional appeal. And he says he wants to be that fighter too, that people become emotionally connected to. And that there’s greater emotional appeal to Jordan with the, with the fans than LeBron. I’m not even sure what that means, but I, for some reason I’m kind of buying it. And I think that there’s a far larger, greater emotional appeal to rich than, uh, probably either Tia or Matt, whatever the doubt. Emotional doubt.

John Young (16:59):

Yeah. Yeah. People just like him more.

Sevan Matossian (17:00):

Yeah. But Seon, he has less Instagram followers. Yeah. I don’t can’t explain that, but I’m just telling you, I just think that people, uh, I think rich has got a little something, something

Brian Friend (17:14):

Should we get started?

Sevan Matossian (17:15):

Let’s do it. What is better for the sport parody or dominance? Can we look up the word parody? When you say the sport you’re talking about CrossFit, do we have to prove that it’s a sport first?

Brian Friend (17:27):

What is better for CrossFit? The sport

Sevan Matossian (17:30):

What’s better for CrossFit, the sport parody or dominance. Do

John Young (17:32):

You wanna go first or you want me to Brian?

Brian Friend (17:34):

Do you wanna look up that word summer?

Sevan Matossian (17:35):

Yeah. Here it comes here. It comes, uh, an imitation of style of a particular writer, artist, or a genre with deliberate exaggeration

Brian Friend (17:43):

Confidence. I think, uh, you, I think whoever wrote, chose the wrong, uh, spelling of parody.

John Young (17:48):

Yeah.

Sevan Matossian (17:51):

Oh shit. I, I had no idea. There were two. This

Brian Friend (17:53):

Should be spelled P a R I T Y.

Sevan Matossian (17:55):

That was a copy pasted from the, uh, list I was sent to me. So, Hey, Hey. Hey. But there’s no reason to just come thing. No, one’s not no reason, Susan. No. One’s thinking out loud that it’s your fault. Um, the state or condition of being equal, especially regarding status or pay. Oh please. The woke woke missionary.

John Young (18:12):

All right. So this is the state of par parity just means that we don’t know who’s gonna win before the event starts.

Sevan Matossian (18:19):

Okay, great. I’ll take that definition.

Brian Friend (18:22):

Thank you, John.

John Young (18:23):

It can be anybody’s game of, you know, three to five people. It’s not

Brian Friend (18:28):

Just, you go, you go first.

Sevan Matossian (18:29):

Do we like it? Knowing, going into the CrossFit games that Tia’s gonna smash or would we prefer that the, it was a closer race until the last minute?

John Young (18:37):

Yeah. So from my, and this is kind of a, you know, your own opinion question. There’s not a lot of facts I can like back back this up. I enjoy parody way more than dominance. I, I think watching somebody like Tia or Matt crush an event is really cool. Like when Tia almost carried the yolk all the way down in one round in 2021, I think, I think that stuff’s awesome. But for one event, not the whole competition and I don’t, I don’t think there’s anything more fun than when you have Roman, Ricky and Justin in the last day. And you don’t know who’s going to win and people pick their favorite. You know, you know, people root for Roman, people root for Ricky and people root for Justin, and then they can all kind of battle it out and talk about it the whole entire weekend. And it makes the experience much more fun. Um, I thought the men’s race was awesome this year. And, uh, when you just know who’s going to win, it kind of takes the sales out of the weekend. And I mean, you hope to Seet or matter rich do something that we’ve never seen before, because they are the fittest people in history. But it’s, I don’t think that’s as fun as not knowing who’s going to win until, until it happens.

Sevan Matossian (19:58):

He meant to say, take the wind out of the sales. Just so you know, Brian, in case you were got confused.

Brian Friend (20:03):

Okay. I really couldn’t follow anything after that.

Sevan Matossian (20:05):

Okay. He likes to see he, like, he liked the tension of the men’s race. I can’t remember anything about the women’s race. He kind of has a good point. I was on the side of, I like a dominant champion, but now that I think about it, I was, I can’t really remember Jack about the women’s competition. I know Danielle Brandon took forth and Tia won. I don’t know the other two people, I don’t know who took second and third, like

John Young (20:29):

Laura had a crazy comeback.

Sevan Matossian (20:31):

I know, go ahead mall and Laura, but I don’t know. I wanna order mall order.

Brian Friend (20:37):

Oh, you know her order? No, no, because yeah, of course, you know, no matter how good the competition is or how not, how not good it is. Uh, everyone’s gonna remember the winner. Um, I think that there is, you know, it’s, it’s really difficult to, to argue with what John says. Like it’s more exciting and more dramatic if you’re, if you’re unsure who the winner’s gonna be. But I think that the best situation, um, is often when there’s like a dominant figure, that’s regularly being challenged and still finds a way to win. And in some ways that’s what you had with rich, where it was like, you kind of felt like he was always gonna win, but you weren’t sure. After Friday, Saturday was starting to like, okay, he is back in the mix. And then Sunday, he did his thing and then he’d win again.

Brian Friend (21:18):

And for Justin this year was kind of like that too, where he, you know, he wasn’t the, the, the front runner and the leader throughout the competition, or even for half the competition, you know, he, he took it, laid in the competition. He was still close on points, but he found a way to get it done in the end. Yes. Tia had to come from behind a little bit, but once she took the leader Jersey after event five, no one thought she was ever gonna relinquish it. And she didn’t and even coming into the competition, I mean, it was like, okay, we know Tia’s gonna win and let’s talk about everyone else. And that’s just, uh, it’s, it’s incredibly impressive what, what she’s doing of course, but it also takes all, you know, any of the drama or excitement sort of out of it, unless you’re a big fan of just seeing records being smashed and broken and set.

Brian Friend (22:02):

And you know, this goes back to you, you know, you could draw parallels in a bunch of other sports. Were you a tiger woods fan? If you’re a tiger woods fan during the two thousands or Roger Feder fans, you know, during that similar timeframe, you like dominance. You like guys that go out there and it’s like, come, no one can beat this guy. It’s incredible to watch him play it’s tiger versus the field it’s Feder versus the field it’s Tia versus the field. And there’s definitely a huge fan base that likes getting behind a champion and likes watching that champion continue to smash and break records and even CrossFit now who is, you know, contending and putting out there that Tia is the fittest of all time. You’d have to say that, you know, the media behind that is supportive of do of a dominant champion and wants to see that person extend what’s possible and extend those records and lay the, the, you know, the set, the new mark for the next person to chase.

Sevan Matossian (22:49):

Uh, uh, also in, in the early days, we hadn’t, I mean, we could, it could still be this way, but we had so much access to the fucking athletes. So we knew what was going on. So if there was a dominant athlete like rich, there were enough nuances that were revealed, revealed to us as fans and behind the scenes and shit like that, that you could, you could still find a ton of value

Brian Friend (23:12):

Who, who was doing that

Sevan Matossian (23:13):

Matt and tier far less accessible than far less accessible than, uh, than other champions

Brian Friend (23:20):

They’re just accessible in different ways. Uh, you can,

Sevan Matossian (23:24):

You have, have to buy, you can buy their programming.

Brian Friend (23:27):

Yeah. Well, okay. I mean,

Sevan Matossian (23:30):

Well, all I’m saying is I, the

Brian Friend (23:31):

Whole landscape of the sport changed when the media department of CrossFit was disbanded because it opened up the possibility for all this outside media, and then you have an opportunity for proven to have its own media team. Right? And so you wanna find the content about Tia. You have to go through their channel, which means that they’re controlling the narrative much more than if the CrossFit media director from back in the day was telling this story the way that he wanted to,

Sevan Matossian (23:55):

Like, if, if we knew Tia was this year, would’ve been a great year for us to see a lot of behind this scene. Shit on Tia. Because after day one, she, oh, we

Brian Friend (24:05):

Might.

Sevan Matossian (24:05):

Yeah. You mean from her documentary crew?

Brian Friend (24:08):

Yeah, we might. But like I said, they’re, they’re gonna be telling that story probably with some kind of an agenda.

John Young (24:14):

Can I, can I counter Brian’s point real quick before we get off on something else, please,

Sevan Matossian (24:19):

Please.

John Young (24:20):

Uh, so your, his, your argument was, is dominance, but like when you just barely win, but you somehow find a way to do it every, every time. Yeah.

Brian Friend (24:31):

I’m saying that’s one way to be dominant, but I was later on what I was saying is there are also people that love the records. They love the streaks. They love the winning by 300 points in saying, I don’t think anyone will ever do that again. And they love the six in a row and they love that. Um, and they, you know, and they get behind that champion and it’s, uh, and it is cool. And it’s once, you know, it’s, it’s sometimes it’s like, well, when will we ever see this again? And let’s appreciate it while we have it.

Sevan Matossian (24:56):

Yeah. Yeah. I like that.

John Young (24:59):

Okay. I, I tend to kind of agree with you about your rich point, where he was not always in the lead until Sunday, and then he always ended up winning. Um, but when I think of dominance, like, yes, his career was dominant, but like those games weren’t dominant, you know what I’m? So when I’m thinking of dominance, I’m like people, nobody thinks that you can lose anything. And like, we have that with Tia. We have that with Matt and rich would lose stuff all the time. An individual, I would argue his team stuff is dominant. Um, but like your definition of dominance is not the definition that I would call dominance. I would almost say his willpower or his heart, or, you know what I mean, stuff like that. And then I don’t think rich is questioned. You know what I mean?

Sevan Matossian (25:52):

Say no, Brian.

Brian Friend (25:53):

Yeah. That’s well, we could, we’ll get to that. When we talk about it,

John Young (25:55):

Like will to win is different than dominance. Dominance is you’re so far ahead, you don’t have to work hard to win. Like how many events have we gotten from Matt or Tia where they could just kind of coast once they got ahead of everybody in a workout and they still win because they’re that much fitter. That’s why we,

Sevan Matossian (26:16):

Yeah. Tia significantly more dominant than Matt. If we,

John Young (26:20):

Well, we’ll get to that question later. We’ll get to that question later. But, uh, but like when Matt did friendly Fran and the qualifier and be everybody by a minute, um, we don’t see Matt go that hard almost ever, cuz he doesn’t have to. That’s how dominant he is, where rich always had to try hard to win. He did win every time. And I would argue that is the most fun, uh, to watch whenever you have a guy that always ends up coming out on top, but you know, sometimes the deck is stacked against him.

Brian Friend (26:53):

I do. You’re checking out your own head enough.

Sevan Matossian (26:55):

I’m just, what’s he thinking about? He just thinks it’s huge. Is that, is that I got a big

John Young (26:59):

Forehead. I do have a receding hairline. I’m gonna have to go bald eventually it’s coming, but

Sevan Matossian (27:04):

He’s he’s all juiced up.

Brian Friend (27:06):

<laugh> <laugh>

John Young (27:08):

Yeah, I don’t really

Sevan Matossian (27:09):

Get at either. Hey Jeff, Jeff, you not your, none of your comments matter, go to your room.

Brian Friend (27:14):

Is Jeff A. Guy that you paid to be in the comments? I don’t

Sevan Matossian (27:17):

Know, but he love, I hope he start falls in love with John Young. I want John needs a dude like that. He’s just fucking shit up and this guy’s just fucking shit up in the comment,

John Young (27:24):

But I don’t, I wouldn’t consider that dominant though. You know what I mean? It’s more of a will to win and he always does it than dominance. Like is Rocky Balboa dominant? No. He just always found a way to win. I it’s a bad analogy, but you get what I’m saying? No,

Sevan Matossian (27:39):

No, I like that. I like that. I like that. I still would think, I, I still think it though. It’s crazy to say that rich isn’t wasn’t dominant

John Young (27:47):

And his individual.

Sevan Matossian (27:48):

Yeah. I mean,

John Young (27:49):

And for a career, he, I mean you knew it four times in a row, you are dominant. Right? But like if every individual competition, he, he wasn’t right. You know, you might could argue one year. He was when he won by a hundred points. He only won by a hundred points one time.

Sevan Matossian (28:07):

So both of you, so both of you agree, both of you wanna lean on the side of parody over dominance, you think that’s better for the sport? That’s

Brian Friend (28:14):

What say from an, from an entertainment what’s

Sevan Matossian (28:17):

Better for the sport, better being makes more money and gets more people in the seats, right.

Brian Friend (28:22):

From an entertainment value. Yeah. The parody is, is, is probably more fun to watch for more people. It’s not, you know, it’s not necessarily that fun to tune in and say, oh, this person’s just gonna crush everyone again. But I think there are people that like watching that. And I think that also from a historical perspective and, and studying the sport and setting a standard, um, for people to chase in future generations, that it’s important to have those baselines of what’s possible. Uh, and like, you know what John’s saying about like the margin of victory that rich had, which is relatively small compared to some of the years that Fraser was winning and some of the years that Tia had won or has won. Um, it’s definitely true, but it was, uh, I think just a different mindset, you know, rich was had one objective, which was to win the games and he found a way to do it. Frazer had a different objective and that was to win everything. <laugh> like, he didn’t, he hated getting second in a single event. Rich didn’t mind that if at the end of the weekend, he was still on the top of the podium.

Sevan Matossian (29:22):

What did Matt say? He wanted three podium spots in that one year at the game, but he only got two. He,

John Young (29:27):

He wanted to be better than third and second combined.

Sevan Matossian (29:31):

Yeah. That’s

John Young (29:32):

And I think, I, I also think that’s why people like rich Moore and like rich so much.

Brian Friend (29:37):

And I’m saying there’s a group of people that like Matt Moore that wanna

Sevan Matossian (29:41):

See killer mindset. Yeah. Mm-hmm, <affirmative>, I, I, I prefer dominance you guys about sports here and, and I, I prefer dominance and I, and I, and I think it’s better for the sport. I do think it’s weird that, that it just keeps happening. That there’s a dominant man and dominant woman simultaneously. I.